جوانسازی و لیفت صورت با نخ

کلینیک طب سوزنی و زیبایی دکترمنوچهرقدیمی
آدرس : ملاصدرا،شیرازی شمالی ،روبروی بانک سپه
کوچه نرگس ،ساختمان پاپلی ،طبقه ۱۰

تلفن رزرو : 02188613200

جوانسازی و لیفت صورت با نخ

لیفت با نخ
لیفت با نخ یکی از درمان‌های زیبایی ظریفی است که در آن پوست افتاده صورت به آرامی کشیده می‌شود تا پوستی صاف‌تر و جوان‌تر به دست آید و با اثر نیروی جاذبه و بالا رفتن سن مقابله شود.

تاثیرات لیفت صورت با نخ جایگزینی با تهاجم کمتر برای جراحی لیفت صورت است که صورت را بدون تحمیل عوارض جانبی مربوط به جراحی جوان و شاداب می‌کند. دوران بهبود لیفتینگ بدون جراحی صورت بسیار کوتاه است و این عمل روند زندگی بیمار را مختل نمی‌کند.

متخصص زیبایی در عمل لیفت با نخ، نخ را در بافت زیرین پوست فیکس میکند بدون اینکه برشی در سطح پوست ایجاد کند تا ناحیه‌های شل و افتاده صورت را بالا ببرد و نگه دارد. البته نتایج لیفت و کشیدن پوست صورت با نخ مانند جراحی کامل لیفت صورت نیست، با این حال روش مناسبی برای جوانسازی صورت است که نتایجی ظریف‌تر را به دست می‌دهد.

نخها از جنس پروتئین قابل جذب است. به تجربه دیده شده که پوست صورت پس از دو ماه بعد از نخ گذاری شفافتر و ساختار پوست محکمتر می شود که علت آن تقویت جریان خون به علت نخ است. یعنی لیفت با نخ از ماه سوم به بعد که کلاژنسازی صورت می گیرد جلوی افت بیشتر پوست را گرفته و لیفت ثانویه ای مثل نخهای PDO به مرور ایجاد می کند.

عمر و ماندگاری لیفت با نخ چقدر است؟
اگر فرد جلسات تقویت نخها و ترمیم نرود یک تا سه سال است. ولی جهت کسی که در سال یک تا چهار بار ( بستگی به شرایط پوستی فرد و عضو مثلا بینی با توجه به حرکت کمتر جلسات ترمیم کمتر است) جهت تقویت و ترمیم لیفت مراجعه کند دیگر لیفتش را دائمی کرده است.

یعنی مثلا لیفت صورت بدون افت لااقل سالی یکبار چند نخ به عنوان کمک و تقویت لیفت بهتر است اضافه شود تا عمر سه ساله لیفت نا محدود شود.
اگر هم فرد تمدید نکرد صورت و بینی بعد از سه سال نهایتا مثل روز اول می شود و بر خلاف خرافه ها هیچ گاه بد تر نمی شود بلکه با تحریک کلاژن سازی و سفت کردن پوست همیشه بهتر از روز اول هم خواهد ماند.

لیفت صورت با نخ
لیفت صورت با نخ
لیفتینگ صورت با نخ قابل جذب تحت بی‌حسی موضعی و به صورت سرپایی ظرف کمتر از ۶۰ دقیقه انجام می‌شود. اکثر بیماران عمل لیفت صورت با نخ را به خوبی تحمل می‌کنند و غالباً از کوتاه بودن زمان عمل و سهولت انجام آن متعجب می‌شوند.

پزشک، نخ لیفتینگ را با سوزن ظریف در عمق زیر پوست وارد می‌کند. لیفت با نخ مستلزم ایجاد هیچ برش یا بخیه‌ای نیست. نخ لیفت از روی پوست دیده نمی‌شود.

صورت بلافاصله پس از اتمام عمل لیفت با نخ متورم و گاهی کبود است. عوارض جانبی لیفتینگ با نخ پس از چند روز برطرف می‌شود. برخی بیماران با بی‌حسی موضع درمان یا درد مختصری مواجه می‌شوند که با مصرف داروی مسکن برطرف میشود.

پزشک زیبایی به بیمار توصیه می‌کند که در دوران بهبود پس از عمل استراحت کند و سر را هنگام خوابیدن بالا بگذارد تا تا در صورت وجود تورم، سریعتر بهبود یابد.

انواع نخ لیفتینگ
آخرین گرایش در بحث لیفت با نخ، تمایل به استفاده از نخ‌های PDO یا پلی دی اکسان می‌باشد که پس از چند ماه توسط پوست جذب می‌شوند. در طی همین مدت، روند جذب باعث تحریک و افزایش تولید کلاژن در طول دوره‌ای حدود ۸ ماهه می‌گردد و آثار آن به طور معمول ۲ سال ماندگاری دارد.
نخ‌های مونو Mono، نخ‌هایی صاف و بدون خار هستند. برای ایجاد اثر سفت کردن پوست، تعداد زیادی از این نوع نخ‌ها را با آرایش تور مانند در زیر پوست قرار می‌دهند. پس از شروع روند کلاژن سازی در اطراف نخ ها، قوام و سفتی پوست بهبود پیدا می‌کند.

مناطق تحت درمان اغلب خطوط گردن، افتادگی پوست گردن، پیشانی و زیر چشم‌ها می‌باشد. معمولا حداقل بین ۱۰ -۲۰ نخ مونو در هر منطقه درمانی وارد می‌شود. نخ‌های مونو موجب سفت شدن پوست می‌شوند اما تاثیر قابل توجهی در لیفت ندارند؛ بنابراین برای بهبود کلی در سفتی پوست صورت و جوان سازی آن باید در همراهی با نخ‌های خاردار استفاده گردند.

لیفتینگ و تایتنیگ صورت با نخ سیلوئت (سیلوهت) (silhouette)
لیفت صورت با نخ سیلوئت این فرصت را می دهد که بدون جراحی های سنگین، بدون بیهوشی، بدون بستری در بیمارستان و بدون زمان بهبودی طولانی، صورت 15-10 سال جوانتر شود.
لیفت با نخ سیلوئت تکنیکی است که با بی حسی موضعی و در کمتر از 2-1 ساعت در مطب انجام می شود. نخ ها از طریق برش کوچک 1 سانتی متری که از لابلای موها ایجاد می شود به محل مورد نظر فرستاده می شود.
سیلوئت نخی است که از جنس پروپیلن ساخته شده که ماده ای زیست سازگار با بدن می باشد که سالهاست در جراحی قلب و عروق و چشم استفاده می شود.
در طول این نخ تعدادی گره تعبیه شده که در فواصل گره ها مخروطهایی قرار دارد. خود سیلوئت قابل جذب نیست ولی مخروط ها در طی 12-10 ماه به تدریج جذب شده و در طی این مدت واکنش بافت زیر جلد را جهت ساخت کلاژن و باندهای فیبروزه تحریک می کنند.
این نخ آمریکائی بوده و توسط سازمان جهانی غذا و دارو (FDA) مورد تائید قرار گرفته است. نتایج کار بسته به سن بیمار، میزان افتادگی پوست و تعداد نخ های به کار رفته متغیر است ولی به طور متوسط تا 6 سال ماندگار است و پس از این مدت می توان مجدداً نخ ها را کشیده و سفت تر کرد یا با نخ های جدیدی بخیه نمود.
گذشته از مصارف زیبایی نخ سیلوئت، برای درمان غیر قرینگی های صورت در اثر سکته مغزی یا فلج اعصاب صورت استفاده می شود.

نخ سیلوهت یکی از دو نخ برتر دنیا است که مدت 18 سال است که در زمینه زیبایی استفاده میشود.
نخ سیلوهت کاملا قابل جذب بوده و از مواد سازگار با بدن ساخته شده و سالهای زیادی ایست که امتحان خود را در زمینه زیبایی پس داده است.
دارای FDA آمریکا و مجوز وزارت بهداشت است.

برای لیفت صورت و غبغب و ابرو و … استفاده میشود.

از آن جایی که جنس نخ از ترکیبات اسیدلاکتیک میباشد، ماندگاری لیفت حداقل یکسال و ماندگاری کلاژن ساخته شده سه سال است.
کمترین میزان مراقبت بعد از لیفت را احتیاج دارد.

بهترین گزینه برای افرادی است که بدنبال کار زیبایی با اثرات دراز مدت درمانی هستند، کسانی که از افتادگی پایین صورت، خط خنده، خطوط غم خسته شده اند، کسانیکه فرم صورت بدلیل کاهش وزن تغییر کرده و پوستشان شل شده است، کسانی که دوست دارند بدون تحمل جراحی و هزینه های سنگینش، چهره شان زیباتر و حداقل 10 سال جوانتر شود.

تماس با کلینیک :

    برای مشاوره نیاز به کمک دارید ؟ با ما تماس بگیرید

    021-88613200