loader image
کلینیک طب سوزنی و زیبایی دکترمنوچهرقدیمی
آدرس : ملاصدرا،شیرازی شمالی ،روبروی بانک سپه
کوچه نرگس ،ساختمان پاپلی ،طبقه ۱۰

تلفن رزرو : 02188613200

جوانسازی پوست به روش لیفت

جوانسازی پوست به روش لیفت:

از آنجایی که از سن 30 سالگی به بعد روند تخریب کلاژن در پوست بر روند تولید آن غلبه پیدا می کند، پوست شروع به چروک شدن می کند، چروک های متعدد در پوست ظاهر می شود و به اصطلاح پیری پوست شروع می شود، پوست شادابی خود را از دست داده، شل می شود و زمینه برای افتادگی پوست فراهم می شود.

تکنیک های متعددی برای تحریک تولید کلاژن در پوست وجود دارند که یکی از مهمترین آنها کاشت نخ های PDO به داخل پوست است. نخ های PDO نخ های قابل جذب از جنس پلی دی اکسون هستند که به طور معمول بین 6-3 ماه طول می کشد تا به طور کامل جذب شوند. طی این مدت نخ های PDO با تحریک سلول های فیبروبلاست باعث افزایش تولید کلاژن، شادابی پوست، کم کردن یا از بین بردن چروک ها و به مقدار کمتری سفتی پوست می شوند و به این ترتیب روند پیری پوست را به تعویق می اندازند.

نوع دیگری از نخ های PDO نخ های کاک هستند که با ایجاد برش هایی در آن، سطح حالت ناهموار و خاردار پیدا می کند، هنگام کاشت این نخ ها در پوست و با کشیدن نخ، خارها در لایه های پوست گیر کرده و باعث رفع افتادگی پوست می شوند. این نخ ها عارضه خاصی نداشته و حداقل به مدت یک سال باعث رفع افتادگی و جوانسازی پوست می شوند و بعد از یک سال کاشت نخ باید تکرار شود. نخ های PDO در اندازه و قطرهای مختلف وجود دارند و براساس طول و قطر در مناطق مختلف پوست صورت به کار می روند.

نخ های PDo ساده را در کل نواحی صورت و گردن به منظور کاهش یا از بین بردن چروک های موجود و جوانسازی پوست می توان به کار برد. این نواحی شامل پیشانی، خطوط اخم، گونه ها، خط فک، چروک های اطراف چشم، خط خنده و گردن هستند.

نخ های کاک بیشتر برای از بین بردن افتادگی های صورت به خصوص افتادگی قسمت های تحتانی صورت، گونه ها، خط خنده، خط بغض، غبغب، افتادگی گردن، افتادگی نوک بینی و همچنین به منظور بالا بردن ابروها کاربرد دارند. چنانچه نخ های جوانسازی و لیفت توسط پزشک مجرب و در عمق مناسب کاشته شوند به راحتی می توانند طی دو ماه با کلاژن سازی حداقل پوست را پنج سال جوانتر کنند.

نخ های PDO هنگامی که برای جوانسازی و لیفت به کار می روند در لایه دِرم کاشته می شوند ولی چنانچه هدف از کاشت نخ های فوق کاهش حجم باشد باید در بافت زیر دِرم کاشته شوند که در این صورت با افزایش متابولیسم چربی باعث کم شدن حجم غبغب و چربی زیر گونه ها می شوند. کاشت نخ های PDO  عوارض خاصی نداشته و بعد از کاشت نیاز به دو هفته مراقبت مناسب دارند، بدین صورت که بیمار باید طاق باز خوابیده و از هرگونه ماساژ صورت و حرکات شدید صورت مثل خندیدن شدید پرهیز کنند و به مدت 48-24 ساعت از دوش گرفتن، آرایش کردن صورت و ورزش کردن خودداری کنند.

کاشت نخ های فوق نیاز به اتاق عمل نداشته و صرفا با یک بی حسی موضعی و یا تزریق ماده بی حسی در نواحی کاشت نخ و یا عصب های صورت انجام می شود و نخ ها کار گذاشته می شوند.

تماس با کلینیک :

برای مشاوره نیاز به کمک دارید ؟ با ما تماس بگیرید

021-88613200