مزوتراپی

کوچه نرگس ،ساختمان پاپلی ،طبقه ۱۰

تلفن رزرو : 02188613200

مزوتراپی

مزوتراپی (Mesotherapy)یک روش درمانی کاملا جدید و پیشرفته است که روز به روز به حیطه عملکرد درمانی آن افزوده می‌شود. مزوتراپی در واقع یک درمان موضعی است که دقیقا در لایه میانی پوست که لایه مزودرم است انجام می‌شود و تاثیر درمانی بیشتری نسبت به درمان عمومی و سیستمیک دارد. این روش به دلیل پاسخ‌دهی بسیار سریع‌تر نسبت به دیگر روش‌های درمانی مثل داروهای خوراکی و کم‌بودن عوارض آن به دلیل مصرف بسیار اندک دارو و اثرات کاملا موضعی آن، روز به روز مورد استقبال بیشتر از سوی مردم و پزشکان قرار گرفته است.
این تکنیک برای اولین‌بار سال ۱۹۵۲ میلادی در فرانسه توسط دکتر مایکل پیستور ابداع شد. ۱۰ سال بعد اولین انجمن مزوتراپی در دنیا شکل گرفت و از آن تاریخ به بعد این تکنیک پیشرفت‌های بسیاری کرد و مزوتراپی مدرن که امروز از آن استفاده می‌شود به وجود آمد. از سال۱۹۸۶ مزوتراپی(Mesotherapy) توسط آکادمی ملی پزشکی فرانسه به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از طب سنتی شناخته می‌شود. هر روز، هزاران تن از پزشکان سراسر جهان استفاده از مزوتراپی برای کمک به بیماران استفاده می‌کنند.

عملکرد مزوتراپی
با افزایش سن، گردش خون در پوست کاهش یافته و به دلیل کم شدن اکسیژن و مواد مغذی، قدرت دفع سموم از پوست کاهش می‌یابد. این موارد باعث پیری زودرس پوست شده و در نتیجه پوست خسته‌تر به نظر برسد. مزوتراپی می‌تواند علائم پیری پوست را درمان کرده و از برزو این علائم پیشگیری کند همچنین می‌تواند به جوان‌سازی پوست کمک کرده و باعث شود که ظاهر صورت شما در نظر دیگران طبیعی‌تر به نظر برسد. مزوتراپی یک درمان غیرجراحی در حیطه پزشکی زیبایی است و در حقیقت استفاده از دوزهای کم دارو با تزریق‌های مکرر، در ناحیه مورد نظر است. به طور عمده ۵ گروه مواد در مزوتراپی استفاده می‌شوند که این ۵ دسته عبارتند از : ۱- ویتامین‌ها ۲- آمینواسیدها ۳- نوکلئیک‌اسیدها ۴- هیالورونیک اسید ۵- مینرال‌ها. گلوله‌های دارویی بسیار کوچک به طور مستقیم به داخل درم (لایه میانی پوست) وارد می‌شود. این لایه از پوست دارای خواص بسیار ویژه درمانی می‌باشد.
اگر شما قبلاً بوتاکس یا ژل تزریق کرده‌اید یا روش‌های دیگر درمانی را بر روی پوست خود اجرا کرده‌اید، مزوتراپی می‌تواند این درمان‌ها را به شکلی شگفت‌انگیز تکمیل کرده و بافت و رنگ پوست شما را بهبود بخشد. روش‌های درمانی دیگر می‌توانند چین و چروک‌ها و خطوط ریز را رفع کرده و حجم از دست رفته را بازگردانند اما مزوتراپی پوست را تغذیه کرده و آن را جوان‌تر می‌کند.

گروه‌های زیر نباید از مزوتراپی استفاده کنند
۱ ـ خانم‌های باردار
۲ ـ بیماران قلبی ـ عروقی
۳ ـ افرادی که دچار سرطان‌های پیشرفته هستند.
۴ ـ کسانی که دارای سوابق آلرژی و حساسیت به داروهای خاص هستند.
۵ ـ افرادی که در حال استفاده از داروهای ضدانعقاد هستند (در این افراد احتمال ایجاد هماتوم و خونریزی زیاد است).
۶ ـ افراد دیابتی بخصوص آنهایی که دیابت کنترل نشده دارند (زیرا سطح ایمنی این افراد پایین است و ممکن است دچار عفونت‌های شدید شوند).
۷ ـ افرادی که دارای بیماری نوروپاتی هستند.
۸ ـ اشخاصی که دچار بیماری پسوزیاریس (صدف)‌ هستند.

مزایای مزوتراپی

• کاهش پیگمنتیشن
  • رفع خشکی پوست
  • جوان‌سازی کلی پوست
  • جوانسازی صورت و گردن
  • رفع چین و چروک‌ها و خطوط ریز
  • درمان آسیب‌های ناشی از آفتاب‌سوختگی
  • بهبود رنگ چهره و درخشان‌تر شدن پوست
  • درمان انواع پوست به صورت مطمئن و بی‌خطر
  • افزایش سفت شدن پوست و بهبود خاصیت ارتجاعی و الاستیکی پوست

عوارض مزوتراپی

تمام روش‌های درمانی دارای عوارض جانبی هستند. عوارض جانبی مزوتراپی بسیار نادر است. شایع‌ترین عارضه برای مزوتراپی، عارضه حساسیت نسبت به داروی مورد استفاده است به‌طور کلی عوارض ناشی از مزوتراپی به ۲‌دسته کوتاه‌مدت و بلندمدت تقسیم می‌شوند.
    برخی عوارض بعد از مدت کوتاهی برطرف می‌شود و معمولا پایدار نیستند و خطری جدی محسوب نمی‌شود. بعداز انجام مزوتراپی ممکن است این علائم در شما به وجود آید: ورم، قرمزی، خارش، کبودی، سرگیجه، احساس کسالت، درد و حتی عفونت در محل تزریق. البته عفونت در صورتی به وجود می‌آید که تزریق در محیطی کاملا استریل و با ابزار صحیح و ضدعفونی شده انجام نگیرد.
    از دیگر عوارض می‌توان به ایجاد اسکار (گوشت اضافه یا جای زخم)‌ مادام‌العمر در افرادی که استعداد تشکیل گوشت اضافه دارند، اشاره کرد؛ ولی به طور کلی عوارض عمومی مزوتراپی نادر است، چون اساس درمان استفاده از دوزهای کم داروست.

ماندگاری و تاثیرگذاری نتایج مزوتراپی

• در یک سال اول پس از مزوتراپی به جلسات درمانی و نگهداری‌های بیشتری نیاز است. متناسب با نوع درمان، یک تا دو جلسه درمانی در ۴ تا ۸ هفته اول باید مورد ملاحظه قرار گیرد و هر سه ماه یک مرتبه جلسه درمانی برای حفظ و نگهداری نتایج انجام شود. زمانی که نتایج مطلوب حاصل شد، اثر آن بلند مدت بوده اما به سبک زندگی و عوامل فردی بیمار بستگی دارد. سبک زندگی سالم با یک رژیم غذایی متعادل، ورزش‌های منظم و نوشیدن مقادیر زیاد آب به افزایش اثر نتایج کمک می‌کند. این روش در صورتی که در کلینیک‌های حرفه‌ای و توسط پزشکان با تجربه انجام گردد، کاملا ایمن و بدون درد می‌باشد. البته برای استفاده از مزوها (داروها) حتما به داشتن تاییده از وزارت بهداشت ایران (داشتن کد فراوری محصول بر روی بسته‌بندی مزو) و یا تاییدیه‌های سازمان‌های جهانی (مانند CE، (FDA دقت کنید. چرا که نداشتن این تاییدیه‌ها به منظور مشخص نبودن محتوای این داروها و امکان داشتن عوارض برای بیمار می‌باشد. نتایج این روش بسیار موفق بوده و همین امر باعث استقبال روزافزون از این روش در جهان و خصوصا کشور ما شده است.

تماس با کلینیک :

برای مشاوره نیاز به کمک دارید ؟ با ما تماس بگیرید