15 اردیبهشت 1399 توسط admin 1 دیدگاه

مزایا و شیوه ی کار لیزر اکوپانکچر

اکوپانکچر چیست؟

اکوپانکچر یا همان طب سوزنی، یکی از مؤلفه های اصلی طب سنتی چینی، بیش از 2500 سال است که انجام می شود و این روش از قدیمی ترین روش های درمانی در جهان است. طب سوزنی مبتنی بر این عقیده است که موجودات زنده دارای نقاط خاصی در بدن هستند که انرژی حیات (در زبان چینی به ان “چی” می گویند) در ان نقاط هستند، عدم تعادل یا قطع جریان در “چی” است که باعث ایجاد بیماری می شود. هدف درمان طب سوزنی بر بازیابی “چی” متمرکز است که با سوزن های خاصی انجام می شد و این عمل به تدریج جای خود را به لیزر اکوپانکچر داد. مطالعات زیادی نشان داده اند که طب سوزنی با لیزر علاوه بر اثرات فیزیولوژیکی، مانند طب سوزنی سنتی بر مغز نیز تاثیر می گذارد.

1. 1. طب سوزنی یا اکوپانکچر

کارکرد و ویژگی لیزر اکوپانکچر

لیزر اکوپانکچر به عنوان یک تحریک کننده نقاط طب سوزنی سنتی، با تابش لیزر با شدت کم و غیر حرارتی تعریف می شود. لیزر اکوپانکچر در بهبود زخم ها، آرتروپاتی های التهابی، آسیب دیدگی نرم بافت و تسکین درد کاربرد دارد. یک تفاوت واضح بین طب سوزنی قدیم و لیزر در این است که لیزر اکوپانکچر به صورت جسمی به پوست نفوذ نمی کند. طبق نظریه های فعلی اینگونه فرض می شود که این لیزر با توجه به پارامترهای تابشی مناسب می تواند در تعدیل التهاب، درد و ترمیم بافت تأثیر مثبت داشته باشد. شاید بزرگترین مزیت این لیزر این باشد که کاملاً بدون درد است. این یک روش عالی برای جذب بیمار به کلینیک شما است که ممکن است فوبیای سوزن داشته باشد. اکثر بیماران در طی لیزر به هیچ وجه احساس درد نمی کنند. گه گاهی از بیمارانی پرسیده می شود که چه چیزی را احساس می کنند، اما چیزی که انها می گویند مربوط به لیزر اکوپانکچر نیست بلکه نوعی تغییر انرژی است که انها در بدن خود احساس می کنند. با استفاده از لیزر اکوپانکچر ، بسته به خروجی و توان لیزر خود، برای چند ثانیه به سادگی لیزر را به سمت نقطه ی “چی” روشن می کنید و سپس به نقطه ی بعد حرکت می کنید. سریع و آسان است. از آنجا که توسط لیزر پوست شما زخمی نمی شود و هیچ وسیله ای وارد پوست نمی شود، خطر عفونت به صفر می رسد. لیزر اکوپانکچر به دلایل متعددی بسیار موثر است. این لیزر اثربخشی را افزایش می دهد زیرا طب سوزنی با لیزر به شما امکان می دهد نقاطی را درمان کنید که ممکن است به دلیل سن بیمار، حساسیت و یا ترس قادر به درمان آن توسط طب سوزنی سنتی نباشید. تعدادی از پزشکان در واقع به بیماران خود، اموزش خود درمانی می دهند تا در بین جلسات تعیین شده نیز با استفاده از نکات توصیه شده و راهنمایی قادر به خود درمانی باشند. این روش برای بیمارانی که درد مزمن دارند بسیار مؤثر است و به بیماران کمک می کند تا سریعتر بهبود یابند. سخت ترین قسمت استفاده از لیزر اکوپانکچر، تصمیم گیری در مورد نکات صحیح برای درمان و شناختن نقاط مناسب برای لیزر است. هر نقطه ای از بدن را می توان با لیزر درمان کرد به جز نقاطی که نزدیک چشم هستند. حتی اگر بیمار شما زخم یا جراحتی نیز داشته باشد، می توانید بدون منع مصرف، نور لیزر را بر روی آن ناحیه قرار دهید ولی اطراف چشم ممنوع است. بسته به توان و نوع لیزر اکوپانکچر که استفاده می شود، ممکن است حدود 15-60 ثانیه هر نقطه را تحت درمان قرار دهید. اکثر پزشکان بسته به نوع لیزری که استفاده می کنند تأثیرات درمانی خوبی را در 10-15 ثانیه مشاهده می کنند. نقاطی که به لیزر عمیق تر نیاز دارند، مانند پاها و نیم تنه، ند.

1. 2. لیزر اکوپانکچر

(01) دیدگاه